Z wpisu dowiesz się jak stworzyć link ułatwiający dodawanie opinii o Twojej firmie.  Po kliknięciu w niego Twoi klienci łatwo i szybko zamieszczą w Google ocenę w postaci gwiazdek ( ?????) wraz z opinią o Twoim biznesie. Gwiazdki i link do opisanych opinii, a nieraz długich recenzji jest wyświetlany wysoko bo tuż pod nazwą Twoje firmy.

Dodawanie ocen i opini w Google Maps tosposób na skuteczny marketing w wyszukiwarce

Link możesz łatwo wysłać e-maile lub poprzez messengera. Pamiętaj jednak, że opinie mogą wystawić jedynie klienci, którzy posiadają konto Gmail, wiec przed wysłaniem im linka upewnij się, że takowe posiadają lub zachęć do utworzenia (wszak Gmail to super usługa pocztowa o bardzo skutecznym filtrze SPAMowym)

Zanim stworzysz link, musisz uzyskać dla swojej firmy identyfikator miejsca (Place ID). Aby go otrzymać:

  1. Wejdź na serwis Google Places API.
  2. Wpisz nazwę swojej firmy (dokładnie taką jak wyświetla się Google Maps)  w polu „Enter a location” (Wpisz lokalizację) w górnej części mapy np. Caffeine Tattoo – mój klient, studio tatuażu z Warszawy.
  3. Kliknij nazwę Twojej firmy na liście, która się wyświetli.
  4. Unikalny identyfikator (Place ID) pojawi się na mapie pod nazwą Twojej firmy : np. w moim przypadku, ilustrowanym niżej to: ChIJVxS0MpLMHkcR3c0-l7qoT64

Pozycjonowanie się : zadbaj o opinie w wizytówce Google Maps, zdobądź PLACE ID

Teraz możemy stworzyć link. Po prostu dodaj uzyskany identyfikator miejsca do poniższego adresu URL:

https://search.google.com/local/writereview?placeid=<Twój_identyfikator_miejsca> , czyli w naszym przypadku link przybierze następujący wygląd:

https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJVxS0MpLMHkcR3c0-l7qoT64

Po kliknięciu w link klientowi od razu otworzy się okno w przeglądarce w którym będzie mógł przyznać gwiazdki (ocenić) i napisać parę (oczywiście ciepłych słów).

Wystawianie opinii w Google Mapos pomaga w skutecznym pozyskiwaniuklientów z wyszukiwarki. Pozycjonowanie w Google Maps jest łatwe

Nie muszę chyba podkreślać jak pomocne w pozyskiwaniu klientów z wyszukiwarki jest posiadanie atrakcyjnej wizytówki z mnóstwem autentycznych opinii. Zabiegajcie o to.

Wskazówki:

  • przydatne może okazać się skracanie linków,zrobisz to tym narzędziem od Google: https://goo.gl/
  • przydatna wtyczka do Google Chrome : Clipboard History –  będziesz miał historyczny dostęp do tekstu/kodu, który skopiowałeś do Twojego schowka w ciągu, nawet, kilku dni https://goo.gl/hj227Y