Program Szkoleń z Marketingu w Internecie dla mikro i małych firm, działów sprzedaży i marketingu. 

Poniższą tematykę mogę dopasować do potrzeb specyfiki Twoje branży, Twojego biznesu po ówczesnym wypełnieniu brief’u szkoleniowego [wkrótce go zamieszczę a tymczasem proszę o KONTAKT)

  • Rola Internetu w Strategii Marketingowej Przedsiębiorstwa
  1. Internet w różnych elementach Marketingowego Mixu (4P, 5P i 7P)
  2. Odbiorca (target) NASZEJ strategii  zintegrowanej komunikacji marketingowej w Internecie
  3. Definiowanie celów i KPIs (key performance indicators) biznesowej obecności w Internecie
  4. Planowanie i strategia marketingu internetowego  na przykładzie modelu 5S = Sell, Save, Serve, Speak, Sizzle* )
  5. Internet dziś czyli omni-kanał komunikacji AD 2017.
  6. Urządzenia z dostępem do Internetu czyli Google mówi “mobile first”
  • Optymalizacja treści i kodu (meta-treści) na stronie internetowej
  1. Rodzaje platform naszej działalności biznesowej w Internecie (
  • Własne domeny z contentem,
  • profil w domenie społecznościowej,
  • Serwisy  ogłoszeniowe (listings), aukcyjne, zakupowe i blogowe
  • Komunikatory ( np. Facebook Messenger)
  • Aplikacje natywne i webowe (gry, wtyczki social media apps)
  • Newslettery
  1. Rola i charakterystyka  powyższych platform i potencjalne korzyści dla Celów Biznesowych
  2.  Jeśli treść oferty/produktu jest Królem to czym jest dystrybucja wśród poddanych (=target)?
  3. Wybór kanału dystrybucji.
  • Wyszukiwarki
  • Popularne media społecznościowe
  • Niszowe media społecznościowe

            – grupy, mikro-sieci i fora tematyczne/branżowe/specjalistyczne/influencerzy

  • Strony tematyczne (np. Onet.pl, Allegro.pl ) / profile / ogłoszenia, katalogi, aukcje
  • Kanały video
  • Podcasty

  5 . Nasze zasoby i uwarunkowania zewnętrzne, a dokonane wybory.

  1. Ścieżki konsumenta/klienta w Internecie.
  2. Koncepcja ZMOT czyli Zero Moment of Truth
  3. Jak działa i czym jest Google?
  4. Jak nasz target postrzega i korzysta z Google?
  5. Możliwe formy obecności w Google, a optymalizacja naszej strony www
  • Ćwiczenia: Ustawienie i start kampanii AdWords.
  1. Na co “pozwala” , a za co każe Google?
  2. SEO i SXO AD 2017 czyli jak dać się znaleźć i trwale lub cyklicznie pozyskać klienta z wyszukiwarki?
  3. Wybór słów kluczowych – wybór konkurencji
  4. Wstęp do subiektywnej oceny potencjału biznesowego wybranych fraz kluczowych.
  1. Jak i jakim kosztem zaistnieć w Internecie? (ćwiczenia praktyczne w rejestrowaniu domen, wybór hostingu, kont profili społecznościowych, wizytówek w Mapach, ogłoszeń)
  2. Strona WWW i jej kluczowa rola w naszym biznesie.
  3. Kluczowe elementy skutecznej strony www.
  4. Rozmieszczenie słów kluczowych na stronach w naszej domenie.
  5. Audyt SEO. Co to jest i kiedy wykonywać?  
  6. Grupowanie i rodzaje słów kluczowych
  7. Kompromisy w optymalizacji: między robotem/algorytmem,  a użytkownikiem z krwi i kości. Dla kogo tak  naprawdę jest nasza strona?
  8. Elementy optymalizacji kodu strony i kiedy iść do specjalisty (developer html i css)
  9. Linkowanie wewnętrzne i wychodzące
  10. Autentyczny copywriting czyli sposób na optymalną, plastyczną i pożądaną/poszukiwaną treść
  • Ćwiczenia: formy naszych treści i ich uwarunkowania optymalizacyjne
  • Ile kosztuje autentyczna i unikalna treść?
  • Weryfikacja autentyczności tekstu i grafik

     25.   Social proof czyli opinie i recenzje

  • Content marketing
  1. Link building, buzz i content  marketing ( zwany też white hat SEO?) : co to i po co?
  2. Jak sprawić by strona “pozycjonowała się “sama”?
  3. Kluczowy element na on-site i off-site SEO chekliście
  4. Content marketing to emanacja naszych fraz kluczowych i marki (brand)
  5. Jak tworzyć treść z budżetem 50zł, 500 i 5000 zł?
  6. Kto, kiedy i gdzie podejmie działanie i rozpowszechnianie naszej treści?  
  7. Naturalni partnerzy w komunikacji
  8. Forma contentu, a kanał dystrybucji i dostępne platformy  publikacji treści
  9. Platformy wspomagające nasz content marketing za duże i względnie małe środki (barter, teksty eksperckie itp)

           Ćwiczenia: testowanie i obsługa platformy Reach a Blogger i White Press

  • Analityka internetowa
  1. Dlaczego analizowanie ruchu w Internecie jest ważne?
  2. Statystyki internetowe – jak je odczytywać, co oznaczają?

           Ćwiczenia:  Wymiary i dane (metrics i dimensions) raportów analitycznych.    Odczyty oraz Interpretacje.

  1. Google Trends i Planer Słów Kluczowych
  2. Google Analytics – potężne narzędzie dla mas

           Ćwiczenia: Instalacja i podstawowa konfiguracja widoku danych

  1. Ruch na mojej stronie.

           Ćwiczenia: Analiza Odbiorcy: Jakościowa i Ilościowa vs. Czas (Sezonowość)

                               Analiza Źródeł Ruchu

                               Analiza Behawioralna

                               Analiza Efektów (w świetle Key Performance Indicators)

  1. Analityka wzrostów i spadków ruchu i konwersji na stronie
  2. Analiza przebiegu kampanii SEO, AdWords, content marketingowej i promocyjnej
  • Promocja firmy na portalach społecznościowych
  1. Cele naszej obecności w social media w świetle strategii 5S
  2. Rozpoznanie: monitoring mediów społecznościowych

           Ćwiczenia. Demonstracja narzędzia Band24 do monitoringu Internetu i social media

  1. Polski przegląd najpopularniejszych platform społecznościowych (UGC)
  2. Rola social media w kampanii SEO
  3. Nasz profil na fb: Jaki? Skąd wynika? Jak ma być postrzegany?
  4. Co na Instagrama i Snapchata?
  5. Czy coś  jeszcze oprócz naszej treści możemy  udostępniać  “za darmo”?
  6. “Kto ma ogarniać naszego facebooka”? Zalety i wady in-house vs. agencja/freelancer.
  7. Treść na social media i jej rola
  8. Proporcje między tekstem, a grafiką (muzyka/audio też się liczy)
  9. Działania promocyjne i dlaczego trzeba uważać z konkursami…
  10. Potencjał video: obecność i/lub wykorzystanie YouTube do swoich celów
  11. Metody zdobywania i utrzymywania zasięgu na Facebooku
  12. Poziom lokalny vs. globalny
  13. Analityka naszych działań i narzędzia:

             Ćwiczenia z obsługi i wykorzystania Facebook’s Audience Insight

  1.       Zaawansowane kampania promocyjne: dynamiczny remarketing w feedzie użytkowników Facebooka: konfiguracja, narzędzia, od czego zacząć, implementacja Facebook Pixel

Ćwiczenia/Case Study: Przykłady praktycznych implementacji strategii marketingu online z sektorów: produkcyjnych, (w tym B2B i micro B2C) ,  handlowych, usług biznesowych i konsumenckich.