Program Szkoleń z Marketingu w Internecie dla mikro i małych firm, działów sprzedaży i marketingu.
Poniższą tematykę mogę dopasować do potrzeb specyfiki Twoje branży, Twojego biznesu po ówczesnym wypełnieniu brief’u szkoleniowego [wkrótce go zamieszczę a tymczasem proszę o KONTAKT)
- Rola Internetu w Strategii Marketingowej Przedsiębiorstwa
- Internet w różnych elementach Marketingowego Mixu (4P, 5P i 7P)
- Odbiorca (target) NASZEJ strategii zintegrowanej komunikacji marketingowej w Internecie
- Definiowanie celów i KPIs (key performance indicators) biznesowej obecności w Internecie
- Planowanie i strategia marketingu internetowego na przykładzie modelu 5S = Sell, Save, Serve, Speak, Sizzle* )
- Internet dziś czyli omni-kanał komunikacji AD 2017.
- Urządzenia z dostępem do Internetu czyli Google mówi “mobile first”
- Optymalizacja treści i kodu (meta-treści) na stronie internetowej
- Rodzaje platform naszej działalności biznesowej w Internecie (
- Własne domeny z contentem,
- profil w domenie społecznościowej,
- Serwisy ogłoszeniowe (listings), aukcyjne, zakupowe i blogowe
- Komunikatory ( np. Facebook Messenger)
- Aplikacje natywne i webowe (gry, wtyczki social media apps)
- Newslettery
- Rola i charakterystyka powyższych platform i potencjalne korzyści dla Celów Biznesowych
- Jeśli treść oferty/produktu jest Królem to czym jest dystrybucja wśród poddanych (=target)?
- Wybór kanału dystrybucji.
- Wyszukiwarki
- Popularne media społecznościowe
- Niszowe media społecznościowe
– grupy, mikro-sieci i fora tematyczne/branżowe/specjalistyczne/influencerzy
- Strony tematyczne (np. Onet.pl, Allegro.pl ) / profile / ogłoszenia, katalogi, aukcje
- Kanały video
- Podcasty
5 . Nasze zasoby i uwarunkowania zewnętrzne, a dokonane wybory.
- Ścieżki konsumenta/klienta w Internecie.
- Koncepcja ZMOT czyli Zero Moment of Truth
- Jak działa i czym jest Google?
- Jak nasz target postrzega i korzysta z Google?
- Możliwe formy obecności w Google, a optymalizacja naszej strony www
- Ćwiczenia: Ustawienie i start kampanii AdWords.
- Na co “pozwala” , a za co każe Google?
- SEO i SXO AD 2017 czyli jak dać się znaleźć i trwale lub cyklicznie pozyskać klienta z wyszukiwarki?
- Wybór słów kluczowych – wybór konkurencji
- Wstęp do subiektywnej oceny potencjału biznesowego wybranych fraz kluczowych.
- Jak i jakim kosztem zaistnieć w Internecie? (ćwiczenia praktyczne w rejestrowaniu domen, wybór hostingu, kont profili społecznościowych, wizytówek w Mapach, ogłoszeń)
- Strona WWW i jej kluczowa rola w naszym biznesie.
- Kluczowe elementy skutecznej strony www.
- Rozmieszczenie słów kluczowych na stronach w naszej domenie.
- Audyt SEO. Co to jest i kiedy wykonywać?
- Grupowanie i rodzaje słów kluczowych
- Kompromisy w optymalizacji: między robotem/algorytmem, a użytkownikiem z krwi i kości. Dla kogo tak naprawdę jest nasza strona?
- Elementy optymalizacji kodu strony i kiedy iść do specjalisty (developer html i css)
- Linkowanie wewnętrzne i wychodzące
- Autentyczny copywriting czyli sposób na optymalną, plastyczną i pożądaną/poszukiwaną treść
- Ćwiczenia: formy naszych treści i ich uwarunkowania optymalizacyjne
- Ile kosztuje autentyczna i unikalna treść?
- Weryfikacja autentyczności tekstu i grafik
25. Social proof czyli opinie i recenzje
- Content marketing
- Link building, buzz i content marketing ( zwany też white hat SEO?) : co to i po co?
- Jak sprawić by strona “pozycjonowała się “sama”?
- Kluczowy element na on-site i off-site SEO chekliście
- Content marketing to emanacja naszych fraz kluczowych i marki (brand)
- Jak tworzyć treść z budżetem 50zł, 500 i 5000 zł?
- Kto, kiedy i gdzie podejmie działanie i rozpowszechnianie naszej treści?
- Naturalni partnerzy w komunikacji
- Forma contentu, a kanał dystrybucji i dostępne platformy publikacji treści
- Platformy wspomagające nasz content marketing za duże i względnie małe środki (barter, teksty eksperckie itp)
Ćwiczenia: testowanie i obsługa platformy Reach a Blogger i White Press
- Analityka internetowa
- Dlaczego analizowanie ruchu w Internecie jest ważne?
- Statystyki internetowe – jak je odczytywać, co oznaczają?
Ćwiczenia: Wymiary i dane (metrics i dimensions) raportów analitycznych. Odczyty oraz Interpretacje.
- Google Trends i Planer Słów Kluczowych
- Google Analytics – potężne narzędzie dla mas
Ćwiczenia: Instalacja i podstawowa konfiguracja widoku danych
- Ruch na mojej stronie.
Ćwiczenia: Analiza Odbiorcy: Jakościowa i Ilościowa vs. Czas (Sezonowość)
Analiza Źródeł Ruchu
Analiza Behawioralna
Analiza Efektów (w świetle Key Performance Indicators)
- Analityka wzrostów i spadków ruchu i konwersji na stronie
- Analiza przebiegu kampanii SEO, AdWords, content marketingowej i promocyjnej
- Promocja firmy na portalach społecznościowych
- Cele naszej obecności w social media w świetle strategii 5S
- Rozpoznanie: monitoring mediów społecznościowych
Ćwiczenia. Demonstracja narzędzia Band24 do monitoringu Internetu i social media
- Polski przegląd najpopularniejszych platform społecznościowych (UGC)
- Rola social media w kampanii SEO
- Nasz profil na fb: Jaki? Skąd wynika? Jak ma być postrzegany?
- Co na Instagrama i Snapchata?
- Czy coś jeszcze oprócz naszej treści możemy udostępniać “za darmo”?
- “Kto ma ogarniać naszego facebooka”? Zalety i wady in-house vs. agencja/freelancer.
- Treść na social media i jej rola
- Proporcje między tekstem, a grafiką (muzyka/audio też się liczy)
- Działania promocyjne i dlaczego trzeba uważać z konkursami…
- Potencjał video: obecność i/lub wykorzystanie YouTube do swoich celów
- Metody zdobywania i utrzymywania zasięgu na Facebooku
- Poziom lokalny vs. globalny
- Analityka naszych działań i narzędzia:
Ćwiczenia z obsługi i wykorzystania Facebook’s Audience Insight
- Zaawansowane kampania promocyjne: dynamiczny remarketing w feedzie użytkowników Facebooka: konfiguracja, narzędzia, od czego zacząć, implementacja Facebook Pixel
Ćwiczenia/Case Study: Przykłady praktycznych implementacji strategii marketingu online z sektorów: produkcyjnych, (w tym B2B i micro B2C) , handlowych, usług biznesowych i konsumenckich.
- Dave Chaffey http://www.smartinsights.com/goal-setting-evaluation/goals-kpis/goals-for-your-digital-marketing/