Ruch na strony www z zapytań Google w rodzaju “ torty Bochnia” (BTW, polecam: torty-bochnia.pl ) jest bardzo ważnym źródłem przychodów dla każdej firmy działającej na rynku lokalnym. Czterech na pięciu użytkowników decyduje się na skorzystanie z wyszukiwania z Google po to, aby znaleźć produkty lub usługi dostępne jak najbliżej nich. Oznacza to, że jeśli Twoja firma nie jest widoczna w Google na wyszukiwanie lokalne, możesz nie dotrzeć do 60-70% potencjalnych klientów. Lokalne SEO ma więc ogromne znaczenie.
Oto kilka porad SEO aby być widocznym w Google lokalnie:
- Wykorzystaj pełnię możliwości darmowego profilu firmowego w Google Moja Firma ( czyli wizytówka, pinezka w Mapach Google),
- optymalizacja adresu URL, domeny ( miejscowość w adresie pomaga ale nie zawsze), tytułów, nagłówków, opisów meta i zawartości,
- tworzenie zawartości lokalnej
- upewnienie się, że strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych (70-80% zapytań lokalnych odbywa się na smartfonach),
- upewnienie się, że imię i nazwisko właściciela, ale też adres i numer telefonu są spójne w trybie online,
- angażowanie się w media społecznościowe: lokalne grupy i fora.
Mapy Google – Twoja wizytówka
Google Moja Firma to darmowa wizytówka dla każdej firmy. Dzięki temu klienci mogą weryfikować udostępniane treści i poddawać je rzeczowej analizie. Google w ten sposób weryfikuje Twoją firmę, jako autentyczną i wspiera Twoje działania lokalne. Firma może zostać wyróżniona m.in. na pasku bocznym w lokalnym wyszukiwaniu Google. Będzie łatwa do odnalezienia dla klienta. Warto w tym przypadku regularnie udostępniać posty na Google Moja Firma.
Wewnętrzna struktura łączenia ma za to wpływ na ustabilizowanie hierarchii stron internetowych. Przy okazji musisz zadbać o to, aby zoptymalizować zawartość strony dla wyszukiwarek. Chodzi tutaj o używanie słów kluczowych o nieco większej objętości w adresie URL, tytule, nagłówkach oraz opisach meta.
Czasami dobrym pomysłem będzie tworzenie treści na temat branżowych wiadomości lokalnych, aby przyciągnąć uwagę lokalnej publiczności. W ten sposób masz szansę stać się lokalnym autorytetem. Musisz też ułatwić ludziom ewentualne znalezienie Twojej osoby, więc absolutnie nie możesz zapomnieć o wdrożeniu w trybie online własnego imienia i nazwiska, ale też adresu firmy i numeru telefonu.
Ponadto zadbaj o regularne dostarczanie treści w mediach społecznościowych, aby takie informacje były łatwe do wyszukania dla lokalnej społeczności.